gewoon info

Alles over de dopen!

Moderator: Kim

gewoon info

Berichtdoor femkerx » wo 18-03-2009 17:25

hey
Ik ben een toekomstig studente aan de universiteit Ik had graag eens wat uitleg of verhalen gehad over de doopactiviteiten. Welke activiteiten doen ze daar zoal? Moet je veel bier drinken? Moet je hiervoor naakt op bepaalde momenten? En voor de meisjes, zijn er veel die zich hebben laten dopen? Zijn er grote verschillen tussen de universiteiten moest iemand dat weten?
merci
femkerx
Forumschacht
Forumschacht

Re: gewoon info

Berichtdoor andrew » wo 18-03-2009 19:58

femkerx schreef:hey
Ik ben een toekomstig studente aan de universiteit Ik had graag eens wat uitleg of verhalen gehad over de doopactiviteiten.

een beetje geduld, en ge zult wel weten...

femkerx schreef:Welke activiteiten doen ze daar zoal?

Ge kunt u niet inbeelden wat voor verschrikkelijke zaken u hier opgelegd zullen worden...

femkerx schreef: Moet je veel bier drinken?

hangt af van u karakter... de meeste bezwijken wel op een bepaald moment, anderen dan weer niet... doorgaans leren ze het bier wel appreciëren...

femkerx schreef:Moet je hiervoor naakt op bepaalde momenten?

niks moet, enkel dood gaan, maar da's hopelijk voor na uw studies...

femkerx schreef: En voor de meisjes, zijn er veel die zich hebben laten dopen?

veel te veel, da's o.a. deel van de ondergang van de studentikoziteit...

femkerx schreef:Zijn er grote verschillen tussen de universiteiten moest iemand dat weten?

uiteraard.

femkerx schreef:merci

tis nikske...
verbum peto!
andrew
Proconsul Primus
Proconsul Primus

Berichtdoor Manu Technica » wo 18-03-2009 23:57

:D :D

Misschien nog iemand die echte antwoorden heeft?
Praeses Technica 2002-2003.
Wat is bier toch zoveel beter dan geen bier!
Manu Technica
Forumzaag
Forumzaag

Berichtdoor andrew » do 19-03-2009 03:26

ge kunt toch niet zeggen dat ik gelogen heb...?

ben trouwens niet te vinden voor iemand die hier in détails antwoorden begint te geven... ze moeten het meemaken, punt. alles op zijn tijd.
verbum peto!
andrew
Proconsul Primus
Proconsul Primus

Berichtdoor juditKBS » do 19-03-2009 22:03

ik vind ook niet dat er uitgebreide uitleg mag gegeven worden

onze dopen zijn tenslotte "geheim" in de zin dat enkel gedoopten mogen komen kijken. Nu niet dat er een zwijgplicht op gedoopten rust, maar om het nu uitgebreid op een forum te verspreiden... Zou ik zeker niet doen

dat is trouwens het charme van een doop... k herinner me nog in dat schachtenkot, toen... wat een verrassing! Had ik het allemaal op voorhand geweten had ik het waarschijnlijk allemaal niet meegemaakt doch daarna had ik er echt geen spijt van! Ik ken trouwens niémand die er spijt van gezegd heeft (zeg niet dat dat niet kan, maar ik ken zo geen mensen).

dus: zeker doen nieuwkomelingetje en welkom binnenkort op de vub!
juditKBS
Forumzaag
Forumzaag

Berichtdoor Leon » zo 22-03-2009 13:00

Hangt er trouwens ook enorm vanaf van wat men studeert, en/of welke regio men affectie mee heeft... Maar dat zijn inderdaad zaken die men al doende moet leren;
slacht de armen en de wereld wordt rijk
Leon
Forumontgroend
Forumontgroend

Berichtdoor Robin » zo 22-03-2009 19:10

Toch net een iets serieuzer antwoord:
a) Er zijn enorme verschillen tussen de universiteiten, moeilijk te vergelijken
b) Studentikoziteit is al lang geen mannenzaak meer; denk dat er eigenlijk meer vrouwen dan mannen gedoopt worden tegenwoordig

=> Niet bang zijn, durven afkomen, durven amuseren en nieuwe dingen leren kennen. En brang al uw leuke vrienden mee, de niet-leuke mag je naar Leuven sturen :twisted:
Robin
Forummeester
Forummeester

Berichtdoor Manu Technica » zo 22-03-2009 20:29

Mooi gezegd, Robin.
Manu Technica
Forumzaag
Forumzaag

Berichtdoor VatGreg » ma 23-03-2009 14:42

juditKBS schreef:onze dopen zijn tenslotte "geheim" in de zin dat enkel gedoopten mogen komen kijken.

Ah bon.... ik mocht de laatste jaren nochtans niet binnen en ik ben ook gedoopt :-)

Niks geloven van wat ze op VUB zeggen... Allemaal gelogen en niet waar! Pure propaganda! BOE!!!!!!!!

Ge kunt eigenlijk beter naar de hogeschool gaan, u daar laten dopen en profiteren van de voordelen, zijnde :
- ECHTE studentikoze folklore meemaken.
- DEFTIG leren zingen uit de codex.
- MINDER dikkenekken op uwe campus (tenzij ge op IWT zit natuurlijk... zwarte klakken-syndroom, dat leert ge nog wel kennen :-)
- VRIJHEID : maw ge zit niet vast aan de campus van Etterland en ge kunt ook eens andere delen van onze mooie stad Brussel zien.
- kortom, niks dan voordelen.

Ge kunt dan later nog altijd een jaarke of twee extra doen op de VUB om eventueel een master te halen mocht u dat interesseren, maar dan hebt ge tenminste al ne goeie studententijd achter u :-)
't VATfairefoutre !!!!
Moeder Omnia is dood... lang leve Moeder Omnia
Veu ziever en veu zwans, VOLLEN BAK AMBIANS!
"Oooo meeke paaipekop,
geift ons nog een bobaaintje,
leever e gruut as e klaaintje..."
VatGreg
Forummeester
Forummeester

Berichtdoor Manu Technica » ma 23-03-2009 17:01

VatGreg schreef:
juditKBS schreef:onze dopen zijn tenslotte "geheim" in de zin dat enkel gedoopten mogen komen kijken.

Ah bon.... ik mocht de laatste jaren nochtans niet binnen en ik ben ook gedoopt :-)

Greg, ge draait de logica om. Zo werkt dat niet.

Elementaire logica:
als a => dan b
Dit betekent niet
dus: als niet a => niet b
Manu Technica
Forumzaag
Forumzaag

Berichtdoor Bobien » ma 23-03-2009 19:09

VatGreg schreef: dan hebt ge tenminste al ne goeie studententijd achter u :-)

Daar hebt ge wel gelijk in, voor de meeste hogescholers bedraagt de studieduur van een 3-jarige Bachelor immers een jaar of 6... (Sorry, ik handelde uit onweerstaanbare dwang...)
Bobien
Forumgedoopt
Forumgedoopt

Berichtdoor femkerx » wo 06-05-2009 19:04

ok jullie hebben wel gelijk het is misschien wel beter om niet alle details op voorhand te kennen. In de discussies of nu hogeschool of universiteit beter, daar kan ik me uiteraard niet in mengen he...
1 ding zou ik toch nog even willen vragen. Ik vind op site van wikipedia dat het de gewoonte is dat iedereen (dus zowel jongens als meisjes) naakt toneel spelen...klopt dit?
femkerx
Forumschacht
Forumschacht

Berichtdoor juditKBS » wo 06-05-2009 19:07

klopt dit of klopt dit niet

ofwel klopt het ofwel klopt het niet

er is een manier om het te weten, u laten dopen :mrgreen:
juditKBS
Forumzaag
Forumzaag

Berichtdoor VatGreg » do 07-05-2009 13:55

femkerx schreef:Ik vind op site van wikipedia dat het de gewoonte is dat iedereen (dus zowel jongens als meisjes) naakt toneel spelen...klopt dit?

Toneel spelen noemen ze dat bij wikipedia :-)
Da's niet echt 100% waar, maar ge moet wel op voorhand laten weten dat ze niks IN u mogen stoppen als ge dat niet wilt.
't is allemaal een kwestie van afspraken maken...
't VATfairefoutre !!!!
"Oooo meeke paaipekop,
VatGreg
Forummeester
Forummeester

Berichtdoor andrew » do 07-05-2009 14:29

ah vatgreg, ik heb altijd uw poëtische plasticiteit bewonderd!

:mrgreen:
verbum peto!
andrew
Proconsul Primus
Proconsul Primus

Berichtdoor VatGreg » do 07-05-2009 16:36

andrew schreef:ah vatgreg, ik heb altijd uw poëtische plasticiteit bewonderd!
:mrgreen:

Altaaid goe geweist in d'arts plastiques vruuger à l'école ....

Om nu effe serieus te antwoorden op dat meiske haar vraag... : Als ge goed van oren en poten zijt, dan moogt ge gegarandeerd uw tetten laten zien op d'eerste rij aan alle geile bokken en hete lesbo's in de zaal.
Als dat niet het geval is ook, maar dan kijkt er toch niemand, en dan maakt het niet uit of ge bloot of niet en/of al dan wel of niet of het podium zit.

...Na de doop is er dan de gewoonlijke orgie met schachten, praesidium en ouwe zakken (-->dat zijn mensen, geen lichaamsdelen, maar dat leert ge die avond wel allemaal...)

Da's op d'unief....

Bij de hogeschoolkringen moet ge op den doop minstens 5 pinten drinken (meer mag ook), goed kunnen zingen en that's about it. 't Is veel meer "onder vrienden" dan op d'unief (daar zijn ze gewoon op zoek naar sexslaafjes)

Hopelijk begrijpt de jongedame de uitleg ondanks de vele tussenvoegsels en bijvoeglijke naamvallen van tijd en plaats en dubbele negaties in bovenstaande zinnen. Het kon volgens mij niet duidelijker uitgelegd worden.
't VATfairefoutre !!!!
"Oooo meeke paaipekop,
VatGreg
Forummeester
Forummeester

Berichtdoor Nils » do 07-05-2009 23:38

greg fieux, wat zijn dat nu voor belachelijke kritieken. Ge zijt er zelf niet in, en vindt het toch noodzakelijk om niet-geverifieerde zaken te zeggen en de VUB als een minderwaardige, dan niet compleet belachelijke folklore voor te stellen. Het lijkt mij dat gij de onstudentikoze zijt, en ik vermoed dat dit uit een bepaald minderwaardigheidscomplex voorkomt.

Nu om even in te gaan op dat dopen, er kan niet ontkent worden dat er zoiets is als een naakt toneelspel, maar hou er rekening mee dat dit na een bepaalde initiatieperiode komt. Het is dan ook de bedoeling om tot een hechte schachtengroep te komen, en bijgeleerd te hebben over de folklore. Maak eerst dus die initiatieperiode mee, en beslis het daarna voor jezelf.
Nils
Proconsul Primus
Proconsul Primus

Berichtdoor Manu Technica » vr 08-05-2009 00:25

Greg, wat voor zever zijt ge nu aan het verkopen?

Op andere discussies vind ik dat wel grappig, maar nu zijt ge een niets-wetende mens bang aan het maken.

sarcasme is een medium dat sowieso niet door iedereen begrepen wordt.

Zoals hier boven al gezegd werd, vóór de doop gebeurt er al van alles.

Doe mee met die activiteiten, zie of de groep je aanstaat, zie of het studentenleven je aanstaat.
Alles wordt wel op het juiste moment uitgelegd, door de kring in kwestie.
Je kan op elk moment afhaken.
Manu Technica
Forumzaag
Forumzaag

Berichtdoor VatGreg » vr 08-05-2009 13:58

Nils fieu, ge zijt uw eigen (en wss ook uw gloednieuw Consulschap, proficiat trouwens) weer veel te serieus aan het nemen.
Laat me toe uw commentaren eens uiteen te halen en met de grond gelijk te maken...

Consul Nilsus schreef:greg fieux, wat zijn dat nu voor belachelijke kritieken.

Dit zijn geen kritieken, ... ik zou ze eerder karikaturale vulgarisaties noemen van de werkelijkheid.
Als ge daar niet mee kunt lachen, dan wilt dat zeggen dat deze "kritieken" u raken waar het pîjn doet en dus een groot waarheidsgehalte bevatten die u niet bevallen. 't Zal wel over dat zingen gaan dat bij jullie op genen bal trekt!!!
't Is een oud zeer en het maakt jullie schattig ... op een bepaalde manier :-)

Consul Nilsus schreef:Ge zijt er zelf niet in, en vindt het toch noodzakelijk om niet-geverifieerde zaken te zeggen

Ik ben in 1995 gedoopt en heb als toeschouwer zowel dopen op de VUB (ja ja) meegemaakt als op de hogeschool. Wat trouwens van u en de meeste van uw VUB-kameraden zeker niet gezegd kan worden. Lang vervlogen is de tijd dat ik een universitaire delegatie zag op een hogeschooldoop. Ook franstalige kringen bezochten en bezoeken we nog steeds (zowel ULB/ACE als ACS.) Ik heb veel dopen gezien en meegemaakt... ik denk dat we veilig mogen stellen dat ik een mening heb kunnen ontwikkelen na 15 jaar en die dus vrij mag verkondigen.

Consul Nilsus schreef:...en de VUB als een minderwaardige, dan niet compleet belachelijke folklore voor te stellen.

Leg uit waar ik de VUB als een minderwaardige of compleet belachelijke folkore voorstel aub...
Ik heb gewoon gezegd dat ze zeker haar tetten zal laten zien op de doop... TRUE
Ik heb ook gezegd dat jullie niet kunnen zingen : TRUE TRUE TRUE.
Verder heb ik gezegd dat ge bij de hogeschool maar 5 pintjes moet drinken om gedoopt te worden : FALSE (behalve bij kaloten mss...)
Okay... over de orgieën kan ik niet met zekerheid zeggen dat het waar is... ik heb enkel VOOR het podium gezeten op VUB dopen, nooit erachter (erop ook wel, maar niet om gedoopt te worden). Wat er ACHTER het podium gebeurt is voor mij een compleet raadsel, maar ik heb ook wel oren en de geluiden die vanachter het podium kwamen... bizar!

Consul Nilsus schreef:Het lijkt mij dat gij de onstudentikoze zijt

Nu ben ik in mijn gat gebeten... Dus lachen met andere kringen/uniefen/hogeschoolkringen is niet studentikoos.
't was nochtans anders (en plezanter) vroeger. Maar ja, dan was er nog zoiets als zelfspot en -relativisme.

Consul Nilsus schreef:en ik vermoed dat dit uit een bepaald minderwaardigheidscomplex voorkomt.

Man man man... zijn jullie die eeuwige verdediging nog niet beu???
Ge begint zoals de joden te klinken!

En wat Manu zijn commentaar betreft : Manu, nu begint ge ECHT oud te worden...
MANU FOR CONSUL PRIMUS !!! Hij is er klaar voor :-)

Consul Nilsus schreef:Nu om even in te gaan op dat dopen, er kan niet ontkent worden dat er zoiets is als een naakt toneelspel, maar hou er rekening mee dat dit na een bepaalde initiatieperiode komt. Het is dan ook de bedoeling om tot een hechte schachtengroep te komen, en bijgeleerd te hebben over de folklore. Maak eerst dus die initiatieperiode mee, en beslis het daarna voor jezelf.

Ge had politieker moeten worden in plaats van Consul Primus gij...

En om nu eens ECHT serieus te antwoorden op de vraag van die toekomstige schacht : 't is plezant, ge houdt er een hechte vriendenkring op na, ge maakt allerlei gekke dingen mee die ge normaal niet zou meemaken, ge leert soms toffe, mooie en vulgaire liedjes en het is een echte aanrader (en dat geldt zowel voor den Unief als de Hogeschool).
Hou er wel rekening mee dat ge uw tetten zult laten zien op den doop. Nog een prettige dag verder!
't VATfairefoutre !!!!
"Oooo meeke paaipekop,
VatGreg
Forummeester
Forummeester

Berichtdoor juditKBS » za 09-05-2009 08:44

VatGreg schreef:Okay... over de orgieën kan ik niet met zekerheid zeggen dat het waar is... ik heb enkel VOOR het podium gezeten op VUB dopen, nooit erachter (erop ook wel, maar niet om gedoopt te worden). Wat er ACHTER het podium gebeurt is voor mij een compleet raadsel, maar ik heb ook wel oren en de geluiden die vanachter het podium kwamen... bizar!

zeg, voeld' u een bekke goe Greg???

er is geen sprake van orgie op een doop, die geluiden zitten in uw kop of het was een koppel anciens aan't froechelen achter het podium zenne!!
juditKBS
Forumzaag
Forumzaag

Volgende

Keer terug naar Dopen